اندر مضرات فلوراید و اشعه موبایل و لپ تاپ

چند وقتی دغدغه زدن این مطلب را داشتم تا دیدم "در گفت‌وگو با تسنیم بررسی شد" که خلاصه اش می اورم. علت جدی شدن دغدغه ام از مباحث و اتفاقات اخیری است که گذشت بحث سر ان شد که فلوراید روی ذهن تاثیر منفی گذاشته و هیج فائده ای برای دندان ندارد و در اموزش و پرورش روزی به دهن ما می کردند و یا افرادی که بواسطه اشعه موبایل دارای غده و سرطان شده اند.

در بحث‌های مثل باروری و مسائل جنسی عوامل متعدد و گوناگونی‌ وجود دارد، مثلا در مورد آلاینده‌های شیمیایی می‌دانیم که تاثیر می‌گذارد ولی چقدر تاثیر می‌گذارد هنوز مشخص نیست.

برخی از ظروف غذایی برای اینکه نسوز باشند، موادی در آن بکار می‌رود که وقتی با غذا مخلوط می‌شوند و می‌چسبد در نطفه افراد تاثیر منفی می‌گذارد. حال در بحث‌های آلودگی صوتی نیز موضوع همین است.

گرما اختلال نطفه ایجاد می‌کند و اگر لپ‌تاب شما دائم روی پا خود بگذارید و فن آن که کار می‌کند می‌تواند باعث ضعیف‌ شدن نطفه افراد شود.

آلودگی ناشی از امواج موبایل هم به همین صورت است. بنابراین افراد بهتر است احتیاط کند. مثلاً زوج‌های نابارور بهتر است موبایل در کمرشان نبندد حال حتی اگر این احتیاط‌ها ثابت شده نیز نباشد، یا اینکه زن باردار در معرض امواج‌های محیطی قرار نگیرد، بنابراین آلودگی‌هایی ناشی از تکنولوژی‌های جدید مطرح هستند،گرچه هنوز ثابت نشده‌اند.